Levering
VERZENDINGSDUUR EN BEVESTIGING:
1.1. We streven ernaar om uw bestelling binnen 3 werkdagen na bevestiging van betaling te verzenden, tenzij anders vermeld.
1.2. verzending van uw bestelling, ontvangst van een verzendbevestiging per e-mail met trackinginformatie, indien beschikbaar.
VERZENDKOSTEN:
2.1. De verzendkosten zijn afhankelijk van het aantal en gewicht van de pakketten en het land van bestemming.
2.2. Gedetailleerde informatie over de verzendkosten is beschikbaar op onze website tijdens het bestelproces.
2.3. Extra kosten zoals douanerechten of belastingen voor internationale zendingen zijn de verantwoordelijkheid van de klant.
LEVERING EN AFLEVERADRES:
3.1. Leveringen worden verstuurd vanuit ons magazijn in Duitsland naar het door de klant opgegeven afleveradres tijdens het bestelproces.
3.2. Zorg ervoor dat het opgegeven afleveradres correct en volledig is om vertragingen te voorkomen.
INTERNATIONALE VERZENDING:
4.1. Voor internationale verzendingen kunnen extra kosten zoals douanerechten, belastingen of invoerheffingen van toepassing zijn.
4.2. De klant is verantwoordelijk voor het voldoen aan de douanevoorschriften van het ontvangen land.
VERZENDING NAAR POSTBUSSEN:
5.1. We kunnen niet verzenden naar postbusadressen. Een fysiek afleveradres is vereist voor alle zendingen.
VERTRAAGDE VERZENDING:
6.1. In het geval van vertragingen in de verzending, zullen we het beste doen om de klant tijdig op de hoogte te stellen van de verwachte leverdatum.
6.2. Vertragingen veroorzaakt door externe factoren van overmacht zijn buiten onze controle.
NIET-LEVERING EN RETOURZENDING:
7.1. Als een bestelling niet kan worden geleverd vanwege gewijzigde adresinformatie of niet-afhaling door de klant, wordt het pakket teruggestuurd naar ons magazijn.
7.2. De klant is verantwoordelijk voor eventuele kosten die voortvloeien uit niet-levering en retourzending.
7.3. Indien gewenst kan een nieuwe verzending worden geregeld na betaling van de aanvullende verzending.
BESCHADIGDE VERPAKKING EN INHOUD:
8.1. Bij ontvangst dient de klant de verpakking zorgvuldig te controleren op mogelijke schade.
8.2. Als de verpakking beschadigd lijkt, weegt de acceptatie met een vaste opmerking aan de bezorger.
8.3. Schade aan de goederen moet onmiddellijk worden gemeld, bij voorkeur met foto's, zodat we een claim kunnen indienen bij het transportbedrijf.
MISLUKTE LEVERING EN AFHALING:
9.1. In het geval van een mislukte levering, wordt een kennisgeving voor verdere instructies over het afhalen bij het voorwaardelijke afhaalpunt.
9.2. De klant dient de bestelling zo snel mogelijk op te halen volgens de instructies van de bezorgdienst.
CONTACTGEGEVENS VERZENDAFDELING:
10.1. Voor vragen over verzending kunt u contact opnemen met onze verzendafdeling via Info@astrodeal.nl .
Terugreis
HERROEPINGSRECHT:
1.1. Conform de wettelijke bepalingen heeft de consument het recht om de aankoop binnen veertien dagen na ontvangst zonder opgave van redenen te herroepen.
1.2. De herroepingstermijn verstrijkt veertien dagen na de dag waarop de consument of een door de consument derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt.
1.3. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
1.4. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
1.5. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@astrodeal.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT:
2.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de consument Astrodeal Nederland via [contactgegevens] op de hoogte te stellen van zijn beslissing tot herroeping door middel van een dubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail).
2.2. De consument kan hiervoor het bijgevoegde modelformulier voor herroeping uitbreiden, maar is daartoe niet verplicht.
GEVOLGEN VAN HERROEPING:
3.1. Als de consument de overeenkomst herroept, ontvangt u deze alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten veroorzaakt uit de keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons aangeboden standaardlevering), onverwijld en in elk geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing tot herroeping.
3.2. Astrodeal Nederland betaalbaar de consument terug met hetzelfde betaalmiddel als de consument de oorspronkelijke transactie heeft uitgevoerd, tenzij de consument expliciet expliciet heeft ingestemd; in elk geval zullen voor dergelijke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.
3.3. Astrodeal Nederland kan wachten met terugbetaling voordat zij de goederen teruggekregen heeft, of de consument heeft bewezen dat hij de goederen teruggezonden heeft.
TERUGZENDEN VAN DE GOEDEREN:
4.1. De consument dient de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop hij de beslissing de overeenkomst te herroepen aan Astrodeal Nederland heeft medegedeeld, terug te zenden of te overhandigen.
4.2. De termijn wordt in acht genomen als de consument de goederen terugstuurt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken.
4.3. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen.
4.4. De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen, het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen enorm te stellen.
UITZONDERINGEN OP HERROEPINGSRECHT:
5.1. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die specifieke volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of die duidelijk voor een specifiek persoon bedoeld zijn.
5.2. Het herroepingsrecht kan gelden voor verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden en waarvan de verzegeling na levering verbroken is.
KLACHTEN EN GARANTIE:
6.1. Voor klachten en garantievoorwaarden specifiek wij naar ons garantiebeleid, beschikbaar op Astrodeal.nl of op verzoek via Info@astrodeal.nl .
6.2.Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@astrodeal.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.